Om redelighet i debatt

Dette innlegget er for spesielt interesserte og et forsvar fra min side for hvorfor jeg trekker meg fra diskusjon med en fyr, noe jeg sjelden gjør. Bare hopp over, så skriver jeg snart om det fantastiske begrepet etnosentrisme, som er liberalisters motsetning til sosialisters livsfarlige og onde relativisme.

Onar Åm(liberalist på onarki.no/blogg – en av mine absolutte favoritter) blir av og til plaget av stalkere. En slik stalker har kommet til meg på min blogg hvor han ønsker å diskutere holocaustrevisjonisme og hvor dumme og slemme han mener jøder og afrikanere er. Der jeg ser kultur, politikk og ideologi, ser han arv. Han vil ikke blande den ariske rasen med de andre. Han er altså en rasist.

I et av mine svake øyeblikk tenkte jeg at alle må få komme til orde(inkludert islamister og nazister). Jeg mener fortsatt det, men de kan få snakke med noen som gidder å høre på dem. Jeg aksepterte å diskutere hans interesser på hans blogg, for jeg orker ikke få masse spørsmål om jeg seriøst vurderer hans ideer. Det gjør jeg ikke. Jeg er Israelvenn og jødevenn og jeg misliker at sosialister på mange finurlige måter holder afrikanere nede i fattigdom, for selv å kunne leve godt.

Jeg må innrømme at jeg har angret på at jeg aksepterte hans invitt. Å skulle diskutere fakta er lite interessant. Holocaust har funnet sted. Punktum. HELDIGVIS kom jeg over en artikkel denne Sledge Hammer har skrevet, der han er svært uærlig i sin omgang med fakta. Dette forteller meg at han og jeg ALDRI kunne ha hatt noen fremgang, fordi Sledge bare er ute etter å få rett, selv om han åpenbart ikke har rett. Han tok utgangspunkt i en artikkel av Onar Åm som omhandlet sosialisters fungerende samfunn – fungerende i den forstand at det er et forferdelig sted å leve, akkurat slik sosialister ønsker å ha det. Sledge hevder å være liberalist(dette innebærer feks at man er objektiv og ærlig), men er åpenbart ikke det. Tross overveldende dokumentasjon på det motsatte prøver han å få det til å se ut som om Onar er en idiot. Onar skrev denne artikkelen:

http://onarki.vgb.no/2009/07/klart-sosialisme-fungerer-i-praksis/

Sledge Hammer svarte her: http://jobjo.vgb.no/2009/07/23/not-gonna-happen-ever/comment-page-1/#comment-18

Jeg arresterte Sledge med at han var uærlig og han nektet. GJETT OM JEG BLE GLAD. Jeg tillater meg selv å trekke meg fra diskusjoner med uærlige folk. Under er mitt siste innlegg til Sledge og han skal få svare:

Du svarer ikke på spørsmålet, Sledge. Årsaken til at jeg tar det opp er at dette kan være en tidsbesparer for meg. Hvis du fortsatt kverulerer etter at jeg har falsifisert ideene dine, så betyr det at du aldri kan lære noe eller gi fornuftige meningsmotstandere rett. Da slipper jeg heldigvis å diskutere med deg – noe jeg innrømmer at jeg ikke har lyst til

Onar diskuterer i artikkelen

rundt en antihumanistisk ideologi

rundt sosialisme som dyktig i å undertrykke folk(jfr farmasøytiske stoffer og maur) – gjerne med kjemisk lobotomering, om maursosialisme og droner”Når denne teknologien er blitt raffinert vil resultatet være at man kan lage den perfekte drone, et menneske som lystrer blindt visse signaler fra hans overordnete og da vil maursosialisme fungere i praksis.”,

rundt informasjonskontroll og sensur

han sammenlikner det med Nord-Korea

om å 100% omskrive historien for å fjerne alle menneskets muligheter for frihetstanker” Det eneste man da trenger å gjøre er å kirurgisk skjære ut alle referanser til frie samfunn i historiebøkene og brenne alle bøker om kapitalismen og liberalismen.”

om folkemord på de som tenker annerledes” Hvis man klarer å programmere den jevne mann med ideen om at disse selvstendige menneskene er ”kjettere” eller ”jøder” som er en ”fare for samfunnet” vil det ikke være noe vanskelig å få samlet dem sammen og eliminere dem fra det offentlige liv uten protester. Erfaring fra alle kommunistiske land, samt i fra Nazi-Tyskland viser at dette til og med var mulig helt uten dop.”

“En gang, hvis de får lov til å holde på lenge nok, vil sosialistene lykkes i å skape det perfekte fengsel som ingen kan bryte ut av.”

“for de som mener at sosialismen og alle dens avskygninger er et ondskapsfullt og moralsk forkastelig slavesystem finnes det et alternativ til høsten, nemlig Det Liberale Folkepartiet.”

OG han svarer deg på spørsmålet ditt:

SH: Jeg vet ikke om Onar har skrevet artikkelen «sosialisme fungerer» i et anfall av depressivt tungsinn. Det kan jo skje med den beste. Etter å ha studert sosialismens historie i en del år, så har jeg likevel kommet frem til at sosialistene aldri noensinne kommer til å skape et samfunn som er i nærheten av det kapitalistiske, når det gjelder verdiskapning og livsutfoldelse.

OÅ: Svar: det har jeg heller aldri påstått. Jeg mener at sosialismen kan “fungere” i den forstand at på et eller annet tidspunkt er sosialistene så flinke til å kontrollere mennesker at de klarer å omforme hele samfunnet til et ugjennomtrengelig fengsel

Og LIKEVEL KLARER DU ALTSÅ Å FÅ DEG TIL Å SKRIVE: ““Hvis Onar mener at sosialistene kan komme i nærheten av den levestandarden, som man kan i et kapitalistisk samfunn, så kommer dette ikke til å skje noensinne.”

Som om det skulle være et reellt fungerende sosialistisk alternativ til kapitalisme, fred og frihet Onar snakker om. Onar er krystallklar i sin artikkel på at et fungerende sosialistisk system er som en fungerende folkemordsaksjon – avskyelig.

Jeg har nå påvist at du er uærlig i et av dine innlegg. Hva synes du om det?

Mvh Sindre

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Om redelighet i debatt

  1. Zohre sier:

    Vi alle er i en prosess altså den åndelige prosessen som er skrift vel, hvem som kan lese disse skriftene er vi konkurrerende.

    Jeg leser men, hvem som leser jeg faktisk er selve skriften uten at en eller annen kan dominere.

    Hvis sier jeg Islam så mener jeg fred og hvis sier jeg Mohammad så mener jeg en som dyrker Gud og ikke en som dyrkes altså å dyrke som mener jeg vel, Gud, Islam, å dyrke er i slekt.

    Nazister minner en om det materielle og Islam også vil minne en om det materielle ergo den sanne islam er den åndelige altså evnen til å lese da sa Gud LES.

    takk
    zohre

  2. Zohre sier:

    Les betyr ikke skrift men, tilstand siden skriftene er oversettelsene og er de uendelige.

    Les betyr tilstand som behag og smerte altså ærlighet varer lengst.

    Dette innlegget skal jeg lese nøye siden ønsker du å mene noe som angår alle og ikke en enkelt person som angår ikke alle.

    takk
    zohre

  3. Sindre Rudshaug sier:

    Sledge postet et svar til meg og jeg poster det her + mitt svar til han.

    SH: “Jeg har lest ditt sjofle personlige angrep på meg på din blogg. Det er tydelig at du tyr til sjofle “ad hominem” angrep når du taper en debatt.
    Jeg trodde egentlig ikke at du var så neddrektig at du kaller meg for en “stalker” når du har insistert på at vår diskusjon skulle gå på min blogg. Jeg trodde heller ikke at du skulle synke så lavt at du avsjeler meg på din blogg når, jeg har hold meg til vår avtale om å ta debatten om nasjonalsosialisme på min blogg. I hele vår debatt har jeg ærlig og redelig diskutert kun sak og jeg har ikke vært ekkel med deg i det hele tatt, selv når det er helt soleklart at du hverken leser eller tar stilling til den informasjonen som jeg linker til.
    Personlige angrep og æreskjelling er siste utvei for kunnskapssvake drittsekker som ikke kan vinne en debatt på ærlig vis og vha. saklig debatt og henvisning til fakta. I debatten med meg oppfører du deg som en typisk sosialist, som begynner å bruke negative karakteristikker mot sine motdebattanter når de er i ferd med å tape en debatt.”

    SR: Det var kanskje et slag under beltestedet. Men jeg grep selvsagt begjærlig muligheten til å avlyse vår dialog da jeg så at du var en uærlig debattant. Hvor konstruktivt hadde det vært for meg å bruk masse tid på dette, når du så tydelig er uærlig i debatt. Kanskje du skal vurdere dette, når du er sinna på meg for måten jeg avrundet debatten.

    Jeg trekker meg på bruk av ordet stalker. Du har helt rett. Du har også oppført deg meget sivilisert i vår dialog. Ikke har du vært ekkel heller. Jeg opplever ikke å avsjele deg i det hele tatt. Jeg påpeker at du er uærlig i omgang med andres meninger og antar at du antagelig kunne ha vært det med meg også og fant ut at slik debatt vil jeg ikke ha. Jeg satte pris på å slippe å diskutere fakta med noen som både avviser fakta og kan finne på å forholde seg uredelig til motstridende syn.

    Mvh Sindre

  4. Zohre sier:

    Når leser jeg her, lobotomering så lurer jeg på at har jeg makt over dette innlegget siden hjerneforskningen men, en debatt om kapitalisme og sosialisme må lobotomeres, den onde sirkel eller den åndelige prosess som ønsker en en rettskaffenhet.

    Ved lobotomi eller leucotomi som går ut på å kutte forbindelsen mellom de fremre hjernelappene og resten av hjernen men, her en forbindelse må til altså evnen til empati og da kan en lure på tenkning eller hungersnød.

    takk
    zohre

  5. Sledge Hammer sier:

    Siden du trekker beskyldningen mot meg om at jeg er en «stalker», så skal du få en kommentar på det som du skriver.

    Nå har jeg levet i 53 år og i løpet av den tiden er du den første personen noensinne som har kallt meg for uærlig. Absolutt ingen som kjenner meg godt har noensinne kalt meg for uærlig, nettopp fordi de vet at jeg er over gjennomsnittlig ærlig og redelig.

    Jeg kan ha misforstått Onars artikkel «klart sosialisme fungerer i praksis». Det er mulig at Onar ikke bare henviser til materiell levestandard, men også til en slags mental tilstand der folk ikke er helt oppmerksomme på at de undertrykkes og er svært ufrie.

    Når det gjelder dette med at folk flest ikke er klare over at de er ufrie og at de lever i et et stort fengsel, så er dette noe som er tilfelle i dag. Dette er ikke en fremtidsvisjon, men er en realitet i for eksempel Norge i dag. Folk flest stemmer sosialistisk i Norge i dag, nettopp fordi de elsker sine egne undertrykkere. De lider rett og slett av stockholmsyndromet i dagens samfunn. (stockholmsyndromet er en betengelse på at når folk undertrykkes lenge nok, da vil de til slutt få sympati med sine undertrykkere og vil rett og slett begynne å like å bli undertrykte).

    Nylig ble DLD godkjent med Høyres stemmer. Likevel gikk Høyre frem på galluppen like etter at de hadde vært medskyldige i å innføre en enda mer undertrykkende overvåkning mot folk flest. Dette er skremmende, men viser at det norske folk allerede i dag elsker sine undertrykkere. FRP som for en gangs skyld faktisk gjorde noe riktig og stemte mot DLD, de gikk dessverre tilbake på galluppen. Dette er til å grine av.

    Om Onar har rett i at staten i fremtiden kan undertrykke folk mentalt bedre enn i dag, slik at nesten ingen er klare over at de er ufrie mennesker, det vet jeg ikke så sikkert. Kanskje, kanskje ikke? Dessverre er det uansett slik allerede i dag at staten gjør en meget god jobb med å hjernevaske folk flest.

    Hvis det dermed bare var et meget stygt feilskjær å kalle meg for uærlig og for en stalker, så kan vi være vel forlikte.

    Ellers så skal du være klar over at det er mye med nasjonalsosialismen, den andre verdenskrigen og jødenes skjebne i denne krigen som nødvendigvis ikke objektivt er slik som mainstream fremstiller dette. Jeg bruker gjerne tid på dette, men vær klar over at jeg er mye mer kunnskapsrik og fremfor alt objektiv og ærlig med disse hendelsene enn folk flest. Du skal være klar over at dersom du ærlig og redelig kun legger 100 % dokumenterbare fakta til grunn for hva som skjedde i konsentrasjonsleirene, da kommer du frem til en helt annen konklusjon enn den som påstås av mainstream å være korrekt.

    Dermed inntil videre så er vi venner, fra min side i hvert fall, forutsatt at vi diskuterer sak og ikke person.

Legg igjen en kommentar

