Ekte helseforsikring for alle nordmenn er billig

230 000 i helsekø.

5 000 000 mennesker

Barn koster 1000,- i året, voksne koster 3800,- i året:

https://www.minvertikal.no/partner/ag/start.aspx

18/78×100=23% = 1 250 000

60/78×100=77% = 3 750 000

0-18: 1 250 000×1200 = 1 500 000 000

18-78: 3 750 000×3800 = 14 250 000 000

Sum 16 milliarder.

Hvis staten har lyst å levere et GODT tilbud med behandlingsgaranti til alle nordmenn innenfor 20 dager, så kan de alliere seg med de private. Men bedre at 230 000 nordmenn står i helsekø og lider mens staten betaler ut x antall milliarder i sykepenger enn at de kryper til korset, sparer penger og betaler for gode tjenester, som de selv IKKE klarer å levere:)

230.000 nordmenn står i helsekø
Gjennomsnittlig ventetid er 102 døgn
10 % har ventet mer enn 3 år
3 % har ventet mer enn 5 år
Hver 3. langtidssykemeldte står i helsekø
Hver tiende nordmann i arbeidsfør alder er uføretrygdet
Sykemeldingene øker

http://www.vha.no/publisher/publisher.asp?id=79&tekstid=381

Årsaken til at det eksisterer lange køer er at man først betaler sykehusene og DERETTER skal ha tjenesten. Har du pengene selv, får du tjenesten innen få dager. All statlig virksomhet er ineffektiv, ofte ekstremt ineffektiv. Jeg har ABSOLUTT ingen problemer med at sosialister lider og dør i køene sine, men hvorfor skal de tvinge meg med på samme idiotiet?

Mvh Sindre

 

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

9 svar til Ekte helseforsikring for alle nordmenn er billig

  1. BelzeBob sier:

    (Usikker på om kommentaren gikk igjennom. Jeg prøver med mitt alter ego BelzeBob)

    Veldig bra, Sindre.

    Alt jeg vet er at da jeg bodde i Vietnam var dette med lege kjapt og enkelt. Ja, jeg hadde mer penger enn den jevne vietnameser, men jeg gikk flere ganger til helt ordinære leger som kostet fint lite, og de gjorde en like god jobb som de på de skikkelig «proffe» internasjonale klinikkene. Det var bare at lokalene ikke var like pene og pyntelige. Og det gikk mer i VNesisk enn i engelsk.

    Kjempebra: du har vondt i magen og vil gå til en lege. Da spør du en kompis om han kan anbefale en, du får et telefonnummer, ringer og har time omtrent med én gang. Glem fastlegegreiene vi har her i Norge – det VNesiske systemet likte jeg mye bedre. Pussig hvordan Norge er mer sovjetisk enn VN på så mange områder. Syns også legene der nede var mindre arrogante og ovenfra-og-ned enn de er her i Norge.

    Hva er best: et statlig system, eller et system med privatleger? En kombinasjon? Vet ikke. For meg er dette det viktigste:

    1. Man skal få lege kjapt.
    2. Man skal i prinsippet få velge hvilken lege man skal gå til.
    3. Det skal ikke koste skjorta.

  2. Enig i rangeringen din. Noen vil overprise seg i markedet og andre vil konkurrere på pris. Et statlig system er ok, såfremt man betaler frivilig.

    Problemet oppstår feks for meg som trenger en gastrokirurgisk operasjon. Først betaler jeg 170 000 i skatt i året for denne absurde staten jeg lever i. Deretter avviser gastroenterologen at jeg trenger operasjon. Som han sa: Du er ikke i nærheten av syk nok. Akkurat da sov jeg aldri mer enn to-tre timer hver natt før jeg måtte opp pga sterke magesmerter – syre renner opp av magesekken og spiser opp spiserøret innenfra. Så fikk jeg sove litt igjen etterhvert. Tok meg 12-13 timer å få cirka 8 timers søvn, som er det jeg trenger for å fungere 100% på jobb. Spiserørsbrokk kalles det. Flott – staten raner meg for 170 000 i året og så må jeg i tillegg betale 75 000,- til for operasjon på Aleris. Staten er en kriminell som først tar pengene dine og kaller seg Robin Hood, før du etterpå må trygle om å få dem tilbake.

    PS: Hvis man går via det offentlige, så skal man først til en gastroenterolog som skal anbefale eller avvise operasjon. Hvis han mot statens ønsker skulle anbefale, fordi han i et delirisk øyeblikk faktisk synes synd på en som lider, så har alle sykehus heldigvis et vern til, nemlig enda en gastroenterolog som skal sjekke om du virkelig trenger dette. Du må altså først vente tre måneder på gastroskopi, så vente nye tre måneder på om neste gastroenterolog kan klare å lure/overtale deg til å ikke opererere for å spare staten for penger, før du til slutt må vente lenge på en operasjon. Flott:)

    Nei, la oss slutte å betale skatt alle mann og ta ansvar for våre egne liv. Det gjelder bare å enes. Fat Chance med 99,99% sosialdemokrater i landet:))))))))))))))

    Jeg får vel operere privat som en ekte liberalist ville ha gjort. Ignorere den kriminelle staten og vente på dens endelikt med stjerner i øynene:)

    Mvh Sindre

  3. BelzeBob sier:

    Hei Sindre

    Jasså, du har mageproblemer? (Jeg mener gjerne mageproblemer i utvidet forstand.) Jeg har tatt gastroskopi selv (eller hva det heter) to ganger.

    Tingen som reverserte mine mageproblemer og fikset de 95% for meg var å drastisk legge om kostholdet. Når jeg kuttet ut brød/sukker/gjær/melk/forskjellige karbohydrater, ble magen straks mye mye bedre.

    Har du prøvd å legge om dietten? Dette var ihvertfall en kolossal hjelp for meg. Jeg takker en italiensk akupunktør for dette. Det var han som fikk meg til å legge om kostholdet for flere år siden. Mainstream leger forstår ikke kosthold & ernæring.

    Med gode ønsker om at du blir bedre,

    🙂

    BB

    • Takk for vennlig råd. Nei, det er rent fysiologisk – mellomgulvet strammer ikke nok rundt spiserøret, der det går over i magesekken. Har forsøkt helt spesialiserte dietter, men det hjelper ikke for det SKAL være syre i magen og det skal IKKE være syre i spiserøret:) Privat sykehus ordner nok biffen på en-to-tre.

      Mvh Sindre

      • Hm…Kanskje du også kunne sjekke ut det følgende:

        Har du alltid hatt problemer med sure oppstøt? Dersom det ikke var noe problem da du var liten, da burde det ikke være noe problem nå.

        Dette virker kanskje som en selvfølge men matvaner betyr noe. Jeg erfarer at dersom jeg spiser mye før sengetid, da våkner jeg midt på natta med syre i halsen og i kjeften. Skikkelig ubehagelig! For min egen del må jeg disiplinere meg og spise svært lite om kvelden og helst ingenting en time eller to før jeg legger meg.

        Det hjelper alltid å spise sunt. Snop og junk food om kvelden er ikke bra.

        Hvis dette ikke hjelper, så kan jeg bare si at ingenting er så irriterende som folk som ønsker å hjelpe med ditt helseproblem, når de ikke har peiling på hva som foregår. Jeg vet hvordan det føles. Noen skal alltid kommentere på hvordan de ble friske fra den samme plagen, men deres råd er helt irrelevant for mitt problem. Dermed, beklager hvis min input var helt uten asistanse for deg.

        Mvh,
        Jone Bjørheim.

        • Takk, Jone. Nei, faenskapen kom over natta for kanskje fem år siden. Streng disiplin rundt alkohol og diett OG Nexium 40mg ordnet biffen før, men ikke nå:) Hyggelig med bidrag – det KUNNE ha vært svaret, men desverre ikke nå lenger. Sove med hodet høyt fungerer også, men da ender man ofte med hodepine eller stiv nakke, så…:)

          Jeg skal gjøre et siste forsøk på å få en gastroenterolog til å anbefale operasjon. Så får vi se om han vurderer meg som syk nok eller om staten heller sparer 75 000,- i engangsutgift på å ha meg sykemeldt til kr 500 000,- i året:) Ethvert forsikringsselskap hadde kvittert ut operasjon umiddelbart, men så kan private faktisk tenke. Kollektivet føler seg litt mer frem:)

          Oppdaget forøvrig at Herodes Falsk ikke er særlig glad i byråkratiet:
          http://falsk.no/vi-nordmenn-er-smartere-og-dyktigere-enn-andre-men-dessverre-er-ikke-intelligens-og-kompetanse-alt/

          Mvh Sindre

  4. BelzeBob sier:

    Hmm

    Får bare ønske deg lykke til da!

    🙂

    BB

Legg igjen en kommentar

